Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelser I Danmark

1. GENERELLE OPLYSNINGER


Weloveshoes & Fashion, vi eller os
Nørregade 29, 9000 Aalborg
CVR 41507748
kontakt@weloveshoes.dk

 

2. BETALING

I vores webshop kan du betale med Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, Mastercard, Visa, JCB, American Express, Diners Club, Maestro, Mobilepay og Viabill.

 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Varer bestil gennem Selmo, gælder samme regler,


 

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Med mindre der betales med Mobilpay via Selmo, dog har du fortasat 14 dages fortrydelsesret. Ved nedsat vare på køb via Selmo, gælder sammen betingelser, som på web og I butik, der får du et tilgodehavende, på beløbet,

 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

 3. LEVERING

Ved bestilling afsendes ordren indenfor 1-5 
hverdage. 
Alle varer sendes med Post Nord. Ved bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som en bestillingsvare, forbeholder Weloveshoes sig ret til enten at sende ordren delvist eller samlet, når bestillingsvarerne er på lager. Du kan afhente i post nord pakkeshops og collect, med mindre du vælger hjemmelevering.

Vælger du at få leveret til en pakkeshop koster dette 39 kr og 49 kr ved privatlevering, du vil modtage en SMS eller mail når pakken kan hentes.
Ved køb over 499 kr. er der fri fragt på webshoppen, til pakkeshop. (dog gælder regler for Live salg på FB) Som annonceres ved Live udsendelse.

 

Ved fejl eller mangler, ved levering, forbeholder vi os retten til at undersøge sagen indenfor 7 dage. Det er den tid, det tager i dialogen med Post Nord.
 
4. HVIS DU FORTRYDER DIT KØB (FORTRYDELSESRET)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@weloveshoes.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Ved tilbud og nedsatte varer, modtager du et tilgodehavende på beløbet. 


Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen

 

Fortrydelse af en del af købet
 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.


 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 



Returnering
 

Hvis du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os, efter du har givet os besked om at du vil fortryde dit køb.

 

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Pakken skal sendes retur til:


Weloveshoes & Fashion
Nørregade 29
DK-9000 Aalborg

kontakt@weloveshoes.dk

 

 

 

Du kan også henvende dig direkte i butikken, husk ordre nummer.
Du må gerne sende til pakkepost, til pakkeboks med Post nord Føtex Slotsgade Aalborg, vi henter gerne. 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del retur,
og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler kraftigt, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen

 

Ombytning

Du har altid 14 dages fortrydelse af dit køb ud fra ovenstående betingelser, udover din fortrydelse tilbyder vi ombytning.
Vi ombytter, til andre størrelser eller farve, af den samme model, såfremt vi har dem på lager.

Du som kunde betaler for retur og Vi betaler fragten for at sende dig en ny vare.


Tilbagebetaling af købs beløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Hvis der er tale om en vare på tilbud, refunderes beløbet ikke, men du får et tilgodehavende.

Vi refunderer betalingen modtaget fra dig, når vi har modtaget varen,  (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene( samme dag vi modtager din returvare) med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet, hvor hurtigt du modtager tilbagebetalingen afhængig af betalingsmetoden:

 

Har du betalt med kreditkort, Kan der gå 1-3 hverdage til pengene er på din konto.
Har du betalt med mastercard kan der gå op til 30 dage. (Dette har ikke noget med We love shoes at gøre)
Har du betalt med Viabill, bliver pengene sat ind på din Viabill konto.
Har du betalt med gavekort, bliver pengene sat tilbage på dit gavekort igen.
Har du betalt med Mobilpay, bliver pengene overført til det kort der er tilknyttet

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.


 

5. HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (REKLAMATIONSRET) 

ww.weloveshoes.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Bemærk, sko og tøj med påsat pyntesten eller genstande, kræver mere forsigtig brug, for disse ikke falder af.
 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig
Varen sendes til:

Weloveshoes & Fashion
Nørregade 29
DK-9000 Aalborg
email: kontakt@weloveshoes.dk
Sms 42168065

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Evt. mangler ved levering bedes rapporteres i løbet af 3 dage fra modtagelsen til os pr. mail.


 

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte admin@weloveshoes.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at klage skal varen, eller ydelsen have kostet mindst 1100 kr. og højst 100.000 kr.

For klager over tøj og sko, skal prisen dog mindst have været 720 kr.

Det koster gebyr, at få klagen behandlet. 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr/or

 

Persondatapolitik 

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

 

Personoplysningerne registreres hos Weloveshoes Fashion Kaforde Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.weloveshoes.dk er Kaforde APS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på admin@weloveshoes.dk. 

 

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende

 

Til:

Weloveshoes & Fashion

Nørregade 29

DK-9000 Aalborg

kontakt@weloveshoes.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.02.2024